RSS
Helloo...Welcome to my blog. Birby Nanako is my nick name..I will write blog when I feel bored..

Vacation at Batang Duri National Park

Hellooo..
Lama aku nda blogging..Actually aku kan buat blog ni yesterday..Tapi di sini server down, so aku nda dapat online..kononnya aku kan online sepanjang hari, nda pulang dapat nah..terpaksa pulang berehat sepanjang hari ganya and shopping lah mbuang boring..Before I forgot, yesterday aku bali Pencil case BARBIE..Lawa wah..N aku bali pen, pencil, and ruler BARBIE..nda ku sabar kan skulah eh..Kan Show off..hee..

Ok, back to the story, on the 8th of April we're having our vacation aku Batang duri, Temburong..Aku bangun awal pagi dlm kul 5 untuk preparation kesana..aku nda kai boat, so my bro ngantar aku ke Tambing lah kai kereta..Aku datang kesana around kul 6.50..

Then, around kul 7.30 kami bertolak keTemburong kai boat..Siuk jua kai boat atu..dapa liat sungai n macam2 lah..tapi nda pulang aku mau liat buaya..hee..It took 45 minutes to arrive..Then, sudah sampai diTemburong, kami ngantar barang kami keBas and bas jalan kul 9..buat2 nunggu, so kami begambar2 lah di Pekan Temburong..Macam melancong di negeri sendiri jua kami ah..hee..Then, di Batang duri kami kana bagi briefing oleh jurulatih..THen, kami kana bagi breakfast...selepas atu kami pembagian kerja..Kemudian kami main TRUSt..kami buang diri kami and yang lain nyambut..so kami misti trust durang lah..heee...Selepas atu kami main Flying Fox..Firstly membari takut pulang..tapi sudah main siuk ca..terasa macam bunuh diri wh..rupanya seram mun kan bunuh diri ani..he..MAlam kami ada presentation lah..

second day, kami buat Jungle trekking for 6.5 hour and this is the game yang paling mencabar mental and physical..Kami bermalam di Hutan sambil berkemah..I felt dirty that day, sal inda dapat mandi macam biasa..aku lagi alergic air sungai, berjerawat wah mukaku jdinya..mental jua ku ni..ani gi aku mikin hitam..sudah atu kami practis berkayak lah..salnya the third day kami berkayak..

Third day, kami berkayak dari tampat kmi berkemah sampai kebatang duri..ani game yang paling membari takut and mencabar lah..sal kalau salah2, grenti terbalik tu kayak ah..it took around 2 hour utk sampai ke batang duri..and finally kami datang dengan selamat..Ahirnya kami kana suruh packing and finally kana bagi sijil..that's the best moment..suka ku e..dapat sijil..hee..
Around kul 3, kami bertolak dari temburong and kami balik kerumah lah..HOME SWEET HOME..sori ah..smple ganya cetaku ah..ngalih ku kan ceta...hee..













Selepas menharungi banyak rintangan, ahirnya sandalku jadi cani..terpaksa ku bagi masking tape sal ia terpaksa mengharungi cabaran atu sama aku..hee..Sayang Sandal..






Yea..Yea..Finally, we got our Certificate..We Did it!!!!

















ALERT Sandal - Black(Energetic), Blue(Teaser), Pink(Loveable)








0 comments:

Post a Comment